Mae Sot - Umphang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ebel Baan - WaarBenJij.nu Mae Sot - Umphang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ebel Baan - WaarBenJij.nu

Mae Sot - Umphang

Door: Ebel van der Baan

Blijf op de hoogte en volg Ebel

24 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen om circa 9 uur vertrokken uit Mae Sot in zuidelijke richting naar Umphang. Ik heb 3 uur 15 min gedaan over 168km, d route was voor meer dan 2/3 door de bergen met de ene haarspeldbocht na de andere. Je moet niet snel wagenziek zijn, anders hoef je er niet aan te beginnen. Op zich een schitterende route met meer verkeer dan de laatste dagen. Sommige Thai storten zich met luxe wagen of vrachtwagen in dit avontuur, ik moest dan ook geregeld in de ankers vanwege het afsnijden van d bochten.
Boukje: Ik kom op heel veel andere plekken, meer tempels en gevaarlijker routes dan ik ooit heb gedaan. Foto's maken van de natuur is lastig in de bergen met die smalle wegen, je bent dan alleen maar een obstakel op de weg.
Umphang is een klein dorpje, je hebt er 2 geldautomaten (die geen verbinding met Europa konden maken) en 2 banken waar je geen geld kunt wisselen. Als je hier geen Thaise Bahts bij je hebt, heb je een probleem. Ik ben eerst op zoek gegaan naar Umphang Riverside Resort, zonder navigatie had ik die nooit gevonden (zelfs die gaf aan dat er geen weg naar toe ging, maar de de weg die er wel was te volgen kwam ik er). Er was totaal geen verwijsbord vanuit het dorpje, terwijl het resort op 3 km er buiten lag. Echter, de poort was dicht en er achter geen teken van leven. De huisjes leken mij wel mooi en redelijk nieuw. Toen maar naar Umphang Hill Resort op de rand van het dorp. Dit was een oud zooitje, aan de andere kant van de weg zag ik ook iets wat op een resort leek. Bij navraag liet de vrouw mij eerst een houten huisje zien, dat was het nu ook weer niet. Ik vroeg of er in het stenen huis ook kamers waren, dat bleek zo te zijn. Het bleken schone kamers te zijn, echter met een te hard bed maar dat is in Thailand vrij algemeen. De navigatie heeft toch wel grote waarde voor het vinden van hotels, restaurants en bezienswaardigheden. De eerste waterval in Umphang heb ik al gezien, een lekke waterleiding langs een brug. Morgen wordt een zware lange tocht naar de mooiste waterval van Thailand en de nr 6 van de wereld.
http://www.mijnalbum.nl/Album=MMBIPA73

  • 24 Februari 2009 - 17:03

    Andrea&Ayla:

    Jungletour ten top klinkt het wel naar! Juist de plekjes die je anders misschien niet ziet.. Doe je wel voorzichtig! x

  • 24 Februari 2009 - 18:57

    Erwin:

    Hoi Ebel,

    Ik lees dat je het erg naar je zin hebt. Wel erg mooie foto's en een leuke reisverslag. Nog een maandje of 4 en dan gaan wij ook die kant op, kan niet wachten als ik dit allemaal zie en lees. Nog een fijne vakantie verder.

    Annet en Erwin

  • 28 Februari 2009 - 17:33

    Boukje :

    Moi Ebel !!!

    Jij bent echt wel je beroep mis gelopen hoor!!!
    Wat ik allemaal lees en zie op de foto's ,in een woordt gezegd ,SCHITTEREND.
    Ga zo door mien jong.

    Groetjes en moi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2009

Kanchanaburi

25 Februari 2009

Umphang

24 Februari 2009

Mae Sot - Umphang

23 Februari 2009

Mae Sariang - Mae Sot

22 Februari 2009

Lampang - Mae Sariang
Ebel
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 21252

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 15 Oktober 2009

rondreis Thailand sept. 2009

06 Februari 2009 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: