Umphang - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Ebel Baan - WaarBenJij.nu Umphang - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Ebel Baan - WaarBenJij.nu

Umphang

Door: Ebel van der Baan

Blijf op de hoogte en volg Ebel

25 Februari 2009 | Thailand, Umphang

Om 6.30 uur opgestaan, naar de plaatselijke markt voor mijn ontbijt (geen mogelijkheid in resort) en wachten op de gids. Ik kreeg 2 roeiers/gidsen mee die de boot bedienden. De eigenaar van het resort bracht ons een paar honderd meter verderop naar de rivier, nog een beetje lucht bijgepompt en gaan met die banaan (rubberboot). Onderweg kwamen we nog 2 boten tegen, na een uur stopten we bij een watergordijn die van de bergen in het riviertje storte. Na een poosje kreeg ik door waarop wij wachten, de zon kreeg vat op het watergordijn en spoedig verschenen 2 regenbogen. Daarna verder gevaren door een mooi natuur, de boottocht duurde 3 uren. Aangekomen in kamp 1 stapten we in de truck en reden we in 45 minuten over een hobbellige laan (mijn organen zijn inmiddels van plek gewisseld) naar kamp 2. Hier en beetje gegeten en toen nog 1,5 km gelopen over een glooiende betonnen pad om uiteindelijk bij de waterval aan te komen. Dit moet de nr 6 van de wereld zijn, echter in oktober/november is hij op zijn mooist, dan is er veel meer water vanwege het einde van de regenperiode. Na een half uur dezelfde gang terug naar kamp 1 en toen nog 45 min. extra over een soortgelijk pad met de pickup en vervolgens nog 20km over de openbare weg voordat we terug waren bij het resort. Best een vermoeiende dag en lekker door elkaar geschud. Morgen probeer ik in Kanchanaburi aan te komen, zo'n 700km. Eerst weer 3 uur 45 min door de bergen dezelfde weg terug met 1219 bochten, alvorens een beetje vaart te kunnen maken over de grotere vlakke wegen. Afwachten of ik het morgen red, anders overnacht ik onderweg weg wel ergens.
http://www.mijnalbum.nl/Album=MMBIPA73

  • 25 Februari 2009 - 18:11

    Anton,:

    Hoi Ebel,

    Nou gelukkig dat het morgen maar 1219 bochten zijn, ik maakte mij al zorgen.
    Vroeg op joh, dat is zeker.
    Groet Anton.

  • 26 Februari 2009 - 19:50

    Marcel Janine Damian:

    Moi oole aal goud?? Hier gaat het z'n gangetje. Ben net weer 2 ochtenden aan het werk geweest om er weer even in te komen. maar ben nog steeds niet beter hoor. maargoed thuiszitten ben ik nu ook flauw van. Komen net uit het iekenhuis met damian. Waren bij de dokterspost geweest en die heeft ons direct dorgestuurt naar de kinderarts. damian heeft een longontsteking.hij mocht wel weer mee naar huis tenzij het slechter gaat, maar dat hopen we niet natuurlijk. Nou tot zondag he. moije xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2009

Kanchanaburi

25 Februari 2009

Umphang

24 Februari 2009

Mae Sot - Umphang

23 Februari 2009

Mae Sariang - Mae Sot

22 Februari 2009

Lampang - Mae Sariang
Ebel
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 21248

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 15 Oktober 2009

rondreis Thailand sept. 2009

06 Februari 2009 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: